Miss Explosive - En tanke om kärlek, när det inte blir som man tänkt...

Att älska någon?

  

Den värsta sortens kärlek är den som tar slut...

Att släppa den man älskar gör ondare än ett brutet ben, det borde vara förbjudet.


Finns det något svårare än att komma över ett ex? Finns det någon som vet hur man gör?

Alla minnen, alla platser, alla låtar på radion, alla bilder... Allt finns kvar, utom kärleken.

Hur tar man sig igenom ett uppbrott utan att stryka med?


Jag kommer ihåg när min förra kille gjorde slut, hela min värld rasade samman. Taket kunde lika gärna ha fallit ner över mig, det hade gjort exakt lika ont.

Till en början kände jag mig stark, en kille mer eller mindre spelar väl ingen roll?

Men dagarna gick, det började gå upp för mig...

Han var inte min, vi skulle aldrig mer gå hand i hand, aldrig mer skulle vi sitta och kolla på när solen gick ner.

Inget skulle bli som det varit.


Jag minns den sista dagen så väl, pirret i magen när jag åkte hem till honom, han mötte mig på vägen och sa att jag var lika fin som alltid.

Vi gick ut och gick, hand i hand. Vi satt på stranden och kollade på när solen gick ner.

Efter det kollade vi på film, Eragon, saker och ting började hetta till... jag skulle åka hem, han kysste mig och sa att vi måste ses något mer innan skolan tog slut.


Tre dagar senare gjorde han slut.

Jag grubblade i veckor, vad var det som hade förändrats på 3 dagar?


Känslorna ebbades ut, minnena förlorade sin färg, livet återgick till det normala.

Men jag var förändrad, jag kände inte samma glädje till livet, jag var bara ett skal.


Nu har jag träffat en ny, jag är kär i honom. Han har fått mig att leva igen.

Men kan man verkligen älska någon om minnena och känslorna finns kvar?


Vad är det som får en att överleva?


Om du kysst mig för sista gången.
Ta mitt hjärta med dig när du går.
Håll det mot ditt hjärta ska du få höra att det fortfarande slår.

//Miss Explosiveimage36

Kommentarer
Postat av: Carolina

LOVE IS A MYSTERY!

2008-04-08 @ 15:56:02
URL: http://melikey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0