Miss Explosive - Det är inte okej!

Det var ett tag sedan jag skrev, det har hänt en del i mitt liv, jag har b.la införskaffat en man.
Det känns lite halvtrevligt sådär i vårvädret ;-)

...Jag ska flytta, vilket är mycket positivt eftersom
 att jag i stort sätt kommer bo granne med både min man och miss chatty!

Men , det här inlägget ska absolut inte handla om mitt privatliv, i alla fall inte om kärleksdelen.


Jag tänkte berätta lite om en kille i min närhet, en kille som jag inte vet hur jag ska hantera.

Om jag sitter och pratar med honom kan han fälla kommentarer som; "innan vi gått ut 3an kommer vi haft sex."
eller "jag hoppas att du och X får en dotter i framtiden, då kan jag säga att hon suger lika bra som sin mamma, när du ammar henne"

Han kan även tafsa, om man råkar gå förbi honom, hålla fast en och rita på brösten, eller sitta och kasta grejer mot urringningen om man har en sådan,

Fram tills nu har jag tänkt att det är mitt fel, det är jag som tillåter det och att han kommer sluta efter ett tag.
Så är det inte, det är inte mitt fel, det är inte jag som tillåter det och framför allt, det slutar inte efter ett tag.

Jag har börjat säga ifrån... Han lyssnar inte, han skrattar bort det och säger att det är ett skämt.
Men vad gör man när hans skämt inte längre är roligt? När man känner att hans händer inte skojar?
Hans blickar menar allvar.

Jag vet som sagt inte hur jag ska hantera honom, mina p-piller hormoner vill skjuta honom i pannan med en hagelbössa men den mesiga lilla tjejen vill gömma sig och låta det gå över av sig självt.

♦Det är INTE okej att någon tar på er utan att ni vill.
♦Det är INTE okej att någon kränker er med od.

Kom ihåg det!
PussochPull
 

/ Miss Explosive
image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0