Miss Prudish - rykten

Hej !

Den här killen som jag börjat "dejta" trivs jag väldigt bra ihop.
Vi träffades oftare och oftare och allt verkade för bra för att vara sant. Och så var det.... trodde jag.
Så en dag viskade en liten fågel i mitt öra, ett rykte om den här killen. Jag blev riktigt chockad när jag fick höra det här för det stämde verkligen inte in på honom.... Det sas att anledningen till att han och hans ex gjorde slut var för att han hade slagit och hotat henne.
Hela min lyckliga lilla värld föll samman och jag kunde inte tänka på annat. Jag kände mig tvungen att konfrontera honom, så jag smsade honom att vi måste prata  (det mest allvarliga någon kan smsa...)
Om jag ska vara riktigt ärlig så var jag väldigt nervös inför det här lilla samtalet... Tänk om det var sant !  Tänk om han skulle bli vansinnig och arg... Tänk om han skulle ge sig på mig.

Jag berättade som det var, vad jag hade hört. Han blev nog lika chockad som jag. Kände sig kränkt. Det var absolut inte sant.
Detta får mig att fundera över alla rykten som vi sprider runt om oss. Även om det bara är lite skvaller vänner emellan så kan vissa saker verkligen missuppfattas eller förvrängas för egen vinnings skull.
I det här fallet är det avundsjuka som ligger bakom allt. Helt sjukt......










Kram


Kommentarer
Postat av: Hannah

Oh my gooood!

2007-10-06 @ 22:14:28
URL: http://svartkajal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0